Om hvordan opmærksomhedsøkonomien hos politikere, i medierne og blandt borgere kan føre til et postfaktuelt demokrati, i hvilket fake news erstatter kendsgerninger som grundlag for politisk debat og lovgivning
Henter beholdningsoplysninger.
Læs mere om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Emnetal
07.01 (Mediesociologi)
ISBN
9788702247268
Udgave
1. udgave, 2. oplag (2017)
Omfang
175 sider
Forlag
Gyldendal
Målgruppe
alment niveauvoksenmaterialer
Læs om det på hjemmesiden
- Nyhed
Aktuel bogsnak: Præsidentvalg, demokrati, magt og fake news
Præsidentvalget i USA fylder meget i medierne og måske også i snakken derhjemme. Her er fire formidable fagbøger og en artikel for store børn og unge der er super aktuelle lige nu.
Anmeldelser
Weekendavisen, 2017-08-11
Weekendavisen, 2017-08-11Journalisten, 2017, nr. 8
Journalisten, 2017, nr. 8Politik online, Årg. 21, nr. 1 (2018)
Politik online, Årg. 21, nr. 1 (2018)Lektørudtalelse
Hendricks er en guru inden for dette område, og med makkeren Mads Vestergaard leveres et rigtig godt stykke arbejde med denne bog. Den er grundig, men præcis så let forståelig,...