NemID

NemID kan bruges til digital kommunikation med det offentlige. NemID er et praktisk login til mange services. Både bankerne og borger.dk har NemID som adgang.

Du skal bestille NemID via nemid.nu. Her kan du både bestille som privatperson og til din virksomhed (NemID medarbejdersignatur). Du skal bruge dit pas eller kørekort i forbindelse med privat-bestilling og dit CVR-nummer i forbindelse med bestilling af medarbejdersignatur.

Du kan vælge mellem NemID på et nøglekort, som en fil eller via en USB-flash. Når der er 20-40 nøgler tilbage på nøglekortet, får du automatisk tilsendt et nyt nøglekort. Hvis du bruger mange nøgler, kan det være en god ide at købe en nøgleviser. Du kan også hente en NemID nøgleapp. Læs mere om mulighederne på nemid.nu.

Du kan bruge NemID i forbindelse med Digital Post fra det offentlige, via borger.dk eller e-boks.dk, og du kan bruge det som indgang til Skat og andre offentlige websteder.